Breng je leven in balans: adem je vrij van stress


Niemand is vrij van stress. Het wordt een probleem als stress chronisch wordt. Je lichaam komt dan in een continue alarmfase terecht. Het scant constant de omgeving op 'gevaar'. De gevolgen kunnen zowel emotioneel, mentaal als lichamelijk zijn: verkrampte spieren, hoofdpijn, nekpijn, slecht slapen, piekergedachten, stress, angstgevoelens, hyperventilatie, maagkrampen, migraine,...Je levenskwaliteit gaat pijlsnel naar beneden.

Een aantal jaren geleden leerde ik een prachtige methodiek kennen die het stressniveau in je lichaam effectief en efficiënt naar beneden haalt: 

                                                            hartcoherentie.

Hartcoherentie brengt je lichaam én je geest tot rust. 

Door een eenvoudige ademhalingstechniek verminder je de aanvoer van stresshormonen naar je hersenen. Het resultaat is dat je niet meer puur vanuit stress en reflexen reageert; je bent weer in staat om te relativeren, om je gezond verstand te gebruiken, om wat afstand te nemen, om de emotionele lading van een gebeurtenis weg te nemen. 

Lichamelijke klachten gelinkt aan stress nemen af, je piekert minder, in- en doorslapen wordt weer mogelijk, je zit beter in je vel en kan het leven weer aan.

Dit bereik je door 3 maal 3 minuten per dag de focusademhaling toe te passen. Geen hocus pocus, maar effectief en wetenschappelijk onderbouwd. Je leert je autonome zenuwstelsel tot rust te komen. 

Via biofeedback kun je via een computerscherm volgen wat het effect is op je lichaam en je geest.


Ik begeleidde zelf reeds heel wat mensen die dankzij hartcoherentie lichamelijke stressklachten zagen afnemen, werkgerelateerde stress onder controle kregen, alcohol- en medicatiegebruik afbouwden, afgeraakten van chronische hyperventilatie, opnieuw fris en uitgerust wakker worden na een deugddoende nachtrust. Zelf geraakte ik dankzij hartcoherentie verlost van mijn migraine.  


In Frankrijk is hartcoherentie een vast onderdeel van de training van de jachtpiloten. Precies omdat ze onder grote druk heel kalm moeten kunnen blijven.

Ik heb niet de ambitie om van iedereen jachtpiloten te maken, maar de kunst om rustig en in balans te blijven, die wil ik je zeer graag aanleren. De methode is beproefd en wetenschappelijk onderbouwd.

Wil je meer weten of inschrijven voor een infosessie? Vul het contactformulier in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.